Reklama to tak szerokie pojęcie, że zawiera w sobie cały szereg różnorodnych sposobów na dotarcie z informacją o oferowanym przez dany podmiot produkcie do grona potencjalnych klientów i konsumentów. Co szczególnie istotne reklama może być kolportowana za pośrednictwem dziesiątek różnych nośników.
Widać to chociażby na przykładzie przestrzeni wielkich miast, gdzie reklamy czają się za każdym rogiem, zerkając na ludzi z przystanków, bloków, karoserii pojazdów komunikacji miejskiej, ulotek rozdawanych przez studentów, czy nawet z elewacji budynków, gdzie wieszane są wielkopowierzchniowe bannery. Reklama może jednakże przyjmować także subtelniejszą formę. Długopisy opatrzone reklamowym nadrukiem to jeden z najpopularniejszych gadżetów promocyjnych. Podobnie jak smycze do komórek, kalendarzyki do portfela, czy też skrobaczki do szyb. Specyficzną formą reklamy są także słodycze, zapakowane w ozdobne opakowania.
Przykładem tego typu triku marketingowego są krówki reklamowe , szczególnie popularne w placówkach bankowych i wszelkich innych instytucjach i przedsiębiorstwach, gdzie prowadzona jest bezpośrednia obsługa klienta. Często można je spotkać również w agencjach ubezpieczeniowych, w salonach operatorów komórkowych, czy też w poczekalniach gabinetów dentystycznych. Skuteczność tego nośnika informacji marketingowej jest wbrew pozorom bardzo wysoka, stanowi bowiem wykorzystanie przyjemnego skojarzenia, dotyczącego smaku krówki, z konkretną marką, jaka widnieje na jej opakowaniu. Dzięki temu skojarzenie takie tkwi w pamięci konsumenta.