Prowadząc własną firmę warto zapoznać się z najważniejszymi mechanizmami marketingu i… Lojalności w biznesie. Okazuje się bowiem, że jest to jedna z najpotężniejszych sił pozwalająca na sprawny i szybki rozwój przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim marketing lojalnościowy tworzy relacje i opiera się na pozytywnych emocjach. Do jego kształtowania zawsze przydają się social media, gdzie w stosunkowo prosty i bardzo ekonomiczny sposób można dać swoim klientom znać, że jest się zainteresowanym ich opiniami i docenia się stałych bywalców. Konkursy, specjalne promocje, niebanalne gratisy… Można kształtować różne systemy lojalnościowe, w zależności od swojej kreatywności i potrzeb. Najbardziej powszechnymi sposobami jest jednak wyrabianie kart stałego klienta bądź też rozdawanie kodów na kolejne zakupy. Tym sposobem naturalnie napędza się rytm zakupów i co ważne, zyskują na tym obie strony. Niektóre firmy stawiają tutaj na działania w świecie wirtualnym i systemy elektroniczne, inne preferują materialne, dotykalne karty.
Przed podjęciem decyzji zawsze warto dogłębnie przeanalizować swoje grupy docelowe, a nawet zapytać ich o preferencje, jakie mają. Szczery, dobry kontakt z klientem zawsze się opłaca. W przypadku młodych, niedoświadczonych firm warto skonsultować się z agencją znającą się na tym temacie. Trzeba też pamiętać, że lojalność buduje się nie tylko na poziomie klient – firma, ale też wśród partnerów biznesowych. Współpraca przedsiębiorstw może przynieść ogromne korzyści i nie tylko obniżać ceny, ale także polecenia nowych grup docelowych i zainteresowanie kolejnych klientów.